متن کتاب تاریخ تحلیلی اسلام

5/5 - (33 امتیاز)
متن کتاب تاریخ تحلیلی اسلام
تاریخ تحلیلی اسلام از آغاز تا واقعه طف ابراهیمي ورکیانی

متن کتاب تاریخ تحلیلی اسلام

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

در اينجا قسمت دوم خلاصه نويسي فصل دوم از بخش دوم كتاب تاريخ تحليلي اسلام محمد ابراهيمي را براي شما دانشجويان عزيز آماده كرده ايم. شما مي توانيد با مراجعه به پايان همين مطلب نسبت به دانلود رايگان خلاصه نويسي تاريخ تحليلي اسلام اقدام فرماييد.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

حوادث سال اول و دوم هجرت

۱-بنای مسجد نبوی

۲-ازدواج علی (ع) و حضرت زهرا (س)

۳-پیمان برادری

۴- منشور مدینه

۵-تغییر قبله

جزوه تاریخ تحلیلی اسلام pdf

جنگ بدر

اولین رویارویی بزرگ بین سپاهیان اسلام و قریش به هنگام بازگشت کاروان تجاری قریش از شام در نزدیکی چاه های بدر رخ داد . سرپرست کاروان تجاری قریش ابوسفیان بود . او هنگامی که از حرکت سپاه اسلام به طرف سرزمین بدر آگاهی یافت مسیر حرکت خود را تغییر داد و خود را به مکه رساند و پیام فرستاد که کاروان تجاری از خطر جسته و نیازی به درگیری نیست ، ولی عباس عموی پیامبر ، عقیل و نوفل دو پسر عموی دیگر پیامبر (ص) همراه سپاه قریش به سرداری ابوجهل باقی ماندند . در این جنگ همه جنگجویان سپاه قریش کشته شدند و ابوجهل هم در این جنگ کشته شد و مسلمانان پیروز شدند .

ادامه متن کتاب تاریخ تحلیلی اسلام

بازتاب جنگ بدر

۱-موجب شد که مردم عرب به جایگاه دولت اسلامی اعتراف کنند و آماده انعقاد و صلح با آنان گردند .

۲-روحیه عرب را به گونه ای بالا برد که در جریان لشکر کشی خسرو پرویز برای سرکوبی بنی شیبان مسلمانان برای اولین بار طعم پیروزی را چشیدند .

در اينجا ادامه جزوه تاریخ تحلیلی اسلام دانشگاه آزاد را براي شما مي آوريم.

درگیری پیامبر با یهودیان بنی قینقاع

پیروزی پیامبر و یارانش در بدر برای یهودیان نگران کننده بود ، از این رو آنها با آن که با پیامبر برای امنیت مدینه هم پیمان شده بودند به تدریج نقض پیمان نموده و با مسلمانان درگیر شدند . اولین گروه از یهودیان پیمان شکن بنی قینقاع بود که در این درگیری پیامبر فرمان داد که آنها از مدینه مهاجرت کنند و آنان هم به شام کوچیدند .

دانلود متن کتاب تاریخ تحلیلی اسلام پیام نور

جنگ احد

این جنگ در شوال سال سوم هجرت رخ داد . قریش پس از شکست در بدر برای خونخواهی کشته های خویش اجتماعی تشکیل داد که برای جنگ با مسلمانان آماده شوند . پیامبر شورایی تشکیل داد و با یاران خود مشورت کرد . جوانان انصار طرفدار خروج از مدینه و برخورد مستقیم با دشمن بودند اما افراد با تجربه و پیامبر با حضور دفاعی در مدینه موافق بودند ، چون سپاه مکه چند برابر مسلمانان بود .

خلاصه فصل سوم تاریخ تحلیلی اسلام

پیامبر برخلاف نظر خود رای اکثریت را تنفیذ نمود و برای خروج از مدینه و رویارویی مستقیم با دشمن در دامنه کوه آماده شد .پیامبر سه پرچم را برای جنگ اختصاص داد . پرچمی را به اوسیان ، پرچمی به خزرجیان و پرچمی را به مهاجران داد .

خلاصه فصل دوم تاریخ تحلیلی اسلام

پیکار دسته جمعی آغاز شد که در این پیکار سپاه مکه شکست خورد .به همین دلیل تیر اندازان در جبل الرماه فکر کردند که جنگ تمام شده از این رو جایگاه خود را رها کردند . در این حال خالد بن ولید به مسلمانان حمله ور شد که ۷۲ نفر از مسلمانان شهید شدند که در بین آنان حمزه عموی پیامبر و مصعب بن عمیر نیز بودند.

دانلود خلاصه نويسي كامل كتاب تاريخ تحليلي اسلام به همراه نمونه سوالات امتحاني با جواب

مطالعه بيشتر>>>

دانلود رايگان كتاب تاريخ تحليلي اسلام

Tagged : / / / / / / / / /

One thought on “متن کتاب تاریخ تحلیلی اسلام

  1. من اینو روی گوشیم نصب کردم و همیشه توی مترو می خوندم. بیشترین نمره را من گرفتم. ممممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *