دانلود رايگان كتاب تاريخ تحليلي

5/5 - (39 امتیاز)
دانلود رايگان كتاب تاريخ تحليلي
تاریخ تحلیلی اسلام از آغاز تا واقعه طف ابراهیمي ورکیانی

دانلود رايگان كتاب تاريخ تحليلي

در نوشتار حاضر، سومين قسمت خلاصه فصل دوم از بخش دوم كتاب تاريخ تحليلي اسلام از آغاز تا واقعه طف را براي شما دانشجويان گرامي تدارك ديده ايم.

شما دانشجوي عزيز مي توانيد خلاصه نويسي رايگان كتاب تاريخ تحليلي اسلام به همراه نمونه سوالات امتحاني با جواب را در آخر همين مطلب دانلود فرماييد.

واقعه رجیع

پس از حادثه احد قبیله بنی اسد در صدد تسخیر مدینه برآمد ، پیامبر (ص) گروهی ۱۵۰ نفری به فرماندهی ابوسلمه را مامور سرکوب آنان کرد که بر آنان غلبه کرد و با غنیمت به مدینه بازگشت .

در اينجا به ادامه متن کتاب تاریخ تحلیلی اسلام توجه فرماييد.

فاجعه بئرمعونه

 در ماه صفر سال چهارم هجرت ابوبراء عامری از بزرگان قبیله نجد وارد مدینه شد که پیامبر او را به اسلام دعوت کرد و او نپذیرفت و گفت اگر گروهی را به عنوان مبلغ به سرزمین نجد بفرستد مردم آنجا مسلمان می شوند . او متعهد شد که مبلغان در پناه خواهند بود .

پیامبر ۴۰ تن از قاریان قرآن را روانه نجد کرد ، پیامبر همراه آنان نامه ای به عامر بن طفیل از بزرگان نجد فرستاد که عامر قاصد پیامبر را به قتل رساند . و به مبلغان هجوم برد و همه آنان را به قتل رساند به جز کعب بن زید که مجروح شد و این خبر را به پیامبر رساند . این خبر چنان دلخراش بود که پیامبر تا یک ماه در قنوت نماز خود قبایل عضل و قاره را نفرین می کرد .

ادامه دانلود رايگان کتاب تاریخ تحلیلی اسلام از آغاز تا واقعه طف

غزوه بنی نظیر

پیش از جنگ احد ، رئیس قبیله بنی نظیر اطلاعات لازم در مدینه را در اختیار ابوسفیان قرارداد .

پیامبر از خیانت یهودیان بنی نظیر آگاه بود و تنها به کشتن کعب بن اشرف که برای تحریک قریش بر ضد مسلمانان به مکه رفته بود ، اکتفا کرد و با بنی نظیر پیمان مجددی منعقد نمود که به مسلمانان خیانت نکنند.

اما در جریان احد یهودیان خیانت کردند و درصدد کشتن پیامبر برآمدند ، حضرت متوجه توطئه آنان شد و به آنان دستور داد که ظرف ده روز از مدینه خارج شوند که آنان از این کار سرباز زدند پیامبر آنان را محاصره کرد بعد از ۱۵ روز محاصره ، تسلیم شدند و به شام مهاجرت کردند .

در ادامه دانلود رايگان كتاب تاریخ تحلیلی اسلام pdf به مطالب زير برمي خوريم.

غزوه احزاب یا جنگ خندق

مهم ترین حادثه در سال پنجم هجرت جنگ خندق بود و چون همه قبایل در این جنگ با مردم مکه همکاری می کردند بدان جنگ احزاب می گفتند . و چون برای نخستین بار در جزیره العرب حفر خندق صورت گرفت تا حمله دشمن مهار گردد آن را جنگ خندق نامیدند .

همچنين در ادامه جنگ احزاب دانلود رايگان كتاب تاريخ تحليلي اسلام آمده است:

در این جنگ پیامبر با سه هزار نفر از مسلمانان در بیرون از مدینه کنار کوه سلع لشکرگاه ساخت و خندق را میان خود و دشمنان فاصله کرد .

پس از ۵ روز گفتگو روزی عمروبن عبدود همراه ۴ تن از خندق گذشتند و از سپاه اسلام مبارز طلبیدند ، که حضرت علی (ع) با او جنگید و بر او پیروز شد و یاران عمرو گریختند و دیگر کسی جرات نکرد از خندق عبور کند.

در این میان باد شدیدی وزیدن گرفت و بر شدت سرما افزود و بدین سان ابوسفیان دستور عقب نشینی را صادر کرد و به مکه رفت .

دانلود رايگان كتاب تاريخ تحليلي اسلام به همراه نمونه سوالات امتحاني با جواب

دانلود کتاب تاریخ تحلیلی اسلام پیام نور

Tagged : / / / / / / /

One thought on “دانلود رايگان كتاب تاريخ تحليلي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *