خرید کتاب تاریخ تحلیلی اسلام از آغاز تا واقعه طف

5/5 - (34 امتیاز)
تاریخ تحلیلی اسلام از آغاز تا واقعه طف
تاریخ تحلیلی اسلام از آغاز تا واقعه طف ابراهیمي ورکیانی

خرید کتاب تاریخ تحلیلی اسلام از آغاز تا واقعه طف

در اينجا، چهارمين قسمت خلاصه نويسي فصل دوم از بخش دوم كتاب تاريخ تحليلي اسلام از آغاز تا واقعه طف را براي شما دانشجويان عزيز آماده كرده ايم.

شما دانشجوي عزيز مي توانيد خلاصه نويسي رايگان كتاب تاريخ تحليلي اسلام به همراه نمونه سوالات امتحاني با جواب را در آخر همين مطلب دانلود فرماييد.

فصل دوم از بخش دوم کتاب تاریخ تحلیلی اسلام از آغاز تا واقعه طف

غزوه بنی قریظه

از آنجا که یهودیان در حساس ترین و بحرانی ترین شرایط در جنگ احزاب بر ضد مسلمانان اقدام کرده بودند پیامبر دستور داد پس از جنگ احزاب ، مسلمانان یهودیان بنی قریظه را محاصره کنند .

آنها که می دانستند نمی توانند با مسلمانان روبه رو شوند پیشنهاد کردند که با اموال خود از مدینه بروند که این پیشنهاد پذیرفته نشد ، پیامبر داوری در مورد آنهارا بر عهده سعد بن معاذ که رئیس قبیله اوس بود ، گذارد.

سعد بن معاذ مسلماني پاک باخته بود و با قاطعیت اظهار داشت که جزای همه کسانی که در جنگ احزاب بر ضد مسلمانان همکاری داشتند مرگ است ، پیامبر هم حکم سعد را تایید کرد . 

تحقیق تاریخ تحلیلی اسلام

غزوه بنی المصطلق

بنی المصطلق گروهی از مردم غطفان بودند که در جریان جنگ احزاب حضور جدی داشتند . حارث بن ضرار رئیس قوم بنی المصطلق در صدد حمله به مدینه بود که پیامبر خود با سپاهی بر آنان تاخت و افرادی از آنان را اسیر کرد .

شيوه خرید کتاب تاریخ تحلیلی اسلام از آغاز تا واقعه طف

صلح حدیبیه

پیامبر پس از هجرت به مدینه تا سال ششم به دلیل جنگ های مکرر با قریش از زیارت بیت الله الحرام محروم بود . شبی پیامبر در خواب دید که به مکه رفته و همراه مسلمانان مشغول حلق و تقصیر است .

پیامبر این خواب را وعده الهی دانست ، از این رو همراه با مسلمانان با قربانی فراوان در ماه ذیقعده روانه مکه شد ، در مسجد شجره محرم شد ولی زمانی که به وادی غسفان رسید خبر آمد که مردم مکه قسم خوردند که نگذارند مسلمانان به زیارت کعبه بیایند .

پیامبر مسیرکاروان را تغییر داد و به حدیبیه رسید . راه بر او بسته شد بین حضرت و قریش ۱۹ روز گفتگو ادامه داشت تا سرانجام آنان پذیرفتند مسلمانان از همان جا به مدینه بازگردند ودر سال بعد به زیارت کعبه آیند . پیامبر با آنان متارکه جنگ را به مدت ده سال امضا کرد ، قربانی ها را در همان جا انجام داد و از احرام خارج شد .

متن کتاب تاریخ تحلیلی اسلام

مفاد عهدنامه حدیبیه

۱-جنگ بین قریش و مسلمانان به مدت ده سال متوقف شد

۲-هر کس از قبایل عرب بخواهد با محمد (ص) یا با قریش هم پیمان شود آزاد است .

۳-هر کس از مردم مکه بدون اجازه ولی خود به مسلمانان بپیوندد ، به مکه باز گردانده می شود ، ولی افرادی از محمد (ص) به مکه بگریزند ، بازگردانده نخواهند شد

۴-پیامبر (ص) از همین جا به مدینه بازمی گردد و در سال بعد با مسلمانان بدون سلاح به مکه می آید .

مسلمانان مفاد این صلح نامه را در شان خود نمی دیدند ، اما حضرت بزرگترین مانع بر سر راه مردم عرب را در گرایش به اسلام قریش می دانست .

بی تردید پذیرش آنان در اعطای آزادی عقیدتی به مسلمانان و آزادی قبایل در هم پیمانی با مسلمانان و اعتراف به برخورداری از همه حقوق مذکور در عهدنامه صلح ، موجب گسترش اسلام در جزیره العرب و خارج آن بود . ازهمین رو به جا بود که به قریش امتیاز داده شود .

دانلود رايگان کتاب تاریخ تحلیلی اسلام محمد ابراهیمی ورکیانی

عمره القضا

پیامبر پس از فتح خیبر در جمع عظیمی از مسلمانان روانه مکه شد و مردم مکه طبق صلح حدیبیه به مدت سه روز خارج شدند . پیامبر سه شبانه روزدر مکه بود و طواف و سعی نمود .

جهت دانلود رايگان خلاصه كتاب تاريخ تحليلي اسلام به اضافه نمونه سوالات امتحاني با جواب كليك كنيد

مطالعه بيشتر>>>

Tagged : / / / / / / / / / / /

One thought on “خرید کتاب تاریخ تحلیلی اسلام از آغاز تا واقعه طف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *